5/20/2009

Bohater dziewiąty: Gimli on foot.

Tak, była długa przerwa między nowymi notkami, ale nie mam pojęcia, czy do wakacji zdołam cokolwiek tutaj zamieścić. Także przepraszam z góry, nawał roboty. 

Gimli jest postacią trudną do pomalowania - przede wszystkim ze względu na to, że jest mniejszy od reszty modeli, a dodatkowo utrzymany w konwencji kolorów podobnych, odcieni czerwieni. Ale jakoś poszło.

Potrzebne farby:

- chaos black

- skull white

- blood red

- sunburst yellow

- enchanted blue

- mithril silver

- snakebite leather

- bronzed flesh

Etap pierwszy: podkład

Czarny, chaos black. Z racji, że model ma kolczugę należy zwrócić szczególną uwagę na to, czy wszystkie oczka są dokładnie zamalowane. 

Etap drugi: oczy

Gimli w moim wydaniu wyszedł lekko skośnooki, ale takie było zamierzenie. W końcu to krasnolud. Polecam metodę białej plamy, a potem białej kropki.

Z racji, że moje pędzle są rozczochrane i żądają od jakiegoś czasu solidnej wymiany, a ja nigdy nie mam czasu - więc źrenice zrobiłam za pomocą wykałaczki. Wychodzą nawet lepiej.

Etap trzeci: twarz i ręce

Czystym bronzed flesh pomalowałam starannie obszar rąk i twarzy bohatera. Następnie rozjaśniłam jak się dało nos, wierzch palców i usta, tak by uzyskać odpowiedni kontrast. 

Etap czwarty: broda i włosy

Z brodą miałam mnóstwo wyśmienitej zabawy. Uwielbiam malować włosy, bawić się cieniami, a tutaj miałam pełne pole do popisu, z zaznaczeniem, że musiałam pamiętać o konwencji kolorystycznej Gimlego. Na początek wymieszałam farby blood redchaos black w proporcji około 2:1. Następnie robiąc mieszankę tych samych farb w stosunku 4:1 rozjaśniłam za pomocą suchego pędzla wierzch brody.

A potem już nie zostało mi nic, prócz pomalowania bardzo mocnym drybrushem i farbą sunburst yellow reszty włosów i brody. Naprawdę to lubię.

Etap piąty: koszula

Czerwona. Jak cały Gimli zresztą. Na początku pomalowałam koszulę farbą blood red, wykończyłam suchym pędzlem, odpowiednio rozjaśniając kolor (dodałam odrobinę skull white). Buty i naramienniki pomalowałam czystym blood red, a na koniec wykończyłam snakebite leather.

Oczywiście wszelkie ozdoby też są mile widziane. Ja na przykład dodałam jasnożółte kreski u dołu koszuli, żeby podkreślić szlachetność rasy krasnoludzkiej.

Etap szósty: elementy drewniane i skórzane

Zarówno trzon topora, jak i zaplecione na plecach bohatera pasy, nadają się do pomalowania kolorem snakebite leather. Co prawda na początku nie wygląda to zbyt imponująco, ale kiedy już się je zacieniuje chaos black ink, wyglądają olśniewająco.

Etap siódmy: zbroja i oręż

Początkowo nie wiedziałam zbytnio, jak ugryźć ten etap malowania. Jednak zdecydowałam się na technikę już raz wykorzystaną (do pomalowania Theodena), a mianowicie taktyka suchego pędzla już na początku krycia farbą. 

Najpierw elementy zbroi, hełm i ostrze topora pomalowałam farbą mithril silver, tak, by mocno prześwitywał czarny podkład. Następnie wykończyłam odpowiednie elementy (krzyżak na hełmie, brzegi topora) mieszanką farb mithril silversunburst yellow. Wszystko metodą drybrush, ma się rozumieć.

Etap ósmy: kolczuga i elementy wykończeniowe

Do elementów wykończeniowych zaliczyłam tym razem zarówno kocyk, przypięty do paska z tyłu pleców, jak i niewielką torbę, w tymże samym miejscu zamocowaną. Pomalowałam je starannie farbą enchanted blue i zajęłam się kolczugą, licząc na to, że efekt po cieniowaniu będzie zadowalający.

Co do kolczugi, radziłam już, by zwracać szczególną uwagę na to, by nie pozostawiać "pustych" oczek. Mithril silver

Etap dziewiąty, końcowy: cieniowanie!

W malowaniu tego modelu szczególną nadzieję pokładałam w ostatecznym cieniowaniu. Nie przeliczyłam się. Po zamoczeniu niemal całej (wyłączając twarz) figurki w chaos black ink, zrobionym odpowiednio wcześniej, efekt był genialny!

Oto zrobiony Gimli z tyłu:

I z przodu:

Na podstawkę, przyznaję się bez bicia, czasu mi brakło i pozostałam na etapie pierwszego malowania żwirku. Ale ogólna koncepcja była taka, by do tego modelu dodać podstawkę z serii Grunt neutralny.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz