4/08/2009

Ciekawe podstawki: Mordor

Tę podstawkę tworzyło mi się najprzyjemniej, może dlatego, że mi się najbardziej podobał sam pomysł, a co dopiero efekt końcowy.

Potrzebne rzeczy:

- klej vikol

- wykałaczka/patyczek do uszu z obdartą watką

- czysta podstawka

- coś na wypełnienie luki w podstawce (ja użyłam metalowego elementu trzymającego z figurki, ale równie dobrze może być klej, green stuff lub po prostu kawałek jakiegoś tworzywa)

Potrzebne farby:

- chaos black

- skull white

- blood red

- sunburst yellow

Etap pierwszy: podkład

Żeby nam się lepiej pracowało, należy nałożyć podkład na podstawkę, ja polecam farbę chaos black. Podstawową zasadą podkładowania jest to, że farba na drugiej warstwie trzyma się o wiele lepiej, niż bezpośrednio na plastiku/metalu.

Etap drugi: uzupełnianie luk

Element, który przygotowaliśmy wcześniej na uzupełnienie szczeliny w podstawce starannie wkładamy i przyklejamy vikolem. Można też trochę zakamuflować niedopasowania, w szpary wlewając vikol.

Etap trzeci: formowanie ścieżki

W koncepcie ogólnym na środku podstawki miała być ścieżka, ale zdecydowałam się zamienić ją na potoczek lawy. Wykonanie to samo, tylko trochę... farbowane.

Na podkładkę nakładamy vikol tak, by mniej więcej przez środek przechodziła "czysta" ścieżka. Posypujemy żwirkiem, nadmiar ściągamy patyczkiem, lub czymkolwiek innym, co nam już w domu nie będzie potrzebne. 

I zostawiamy do wyschnięcia, na - powiedzmy - godzinę. Zależy, jak bardzo nagrzane jest pomieszczenie, w którym proces tworzenia się odbywa. 

Tak powinno to wyglądać. Należy pamiętać, że póki vikol nie zrobi się całkowicie przezroczysty - nie wysechł. 

Etap czwarty: gleba mordorska

Jeżeli już doczekamy się wyschnięcia kleju, możemy przejść do malowania. Cały żwirek należy zapodkładować kolorem czarnym, odczekać moment, by przynajmniej trochę wyschło:

Następnie odpowiednio mieszając farby skull white chaos black otrzymujemy różne odcienie szarości. Idąc metodą od najciemniejszego do najjaśniejszego nakładamy suchym pędzlem na żwirek. Ilość warstw naprawdę dowolna, im większe zróżnicowanie, tym ładniejsza podstawka. Jednak mimo wszystko trzeba wiedzieć, że niewielkie różnice w odcieniach nie dają efektów. 

Etap piąty: magma

Magmie, jako że jest czerwonopodobna, należy się podkład farby skull white. Wskazane nawet jest zahaczenie kilku sąsiadujących kamyczków.

Następnie nakładamy w odpowiedniej kolejności farby blood red i mieszankę blood redsunburst yellow (pomarańczowy).

Etap szósty, końcowy: wykończenia magmowo-glebowe

Zarówno nasza magma, jak i gleba, wymagają dopracowania. Więc na środku ścieżki pędzlem oo dałam czystą sunburst yellow, a jeśli chodzi o glebę - kolejną, tym razem praktycznie białą, warstwę nakładaną drybrushem.

Mam nadzieję, że się podoba :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz